Yönetici Rehberi 17

DURUM;

Çalışanlarınızdan birisi, kendisini göndermek istediğiniz bir kişisel gelişim eğitimine katılmak istemiyor. Eğitimin hafta sonu olması ve ekibin oldukça yoğun mesailerle çalışıyor olması sizi zorluyor. Kişiyi eğitime göndermek adına nasıl bir yol izlersiniz?

A) Yöneticisi olduğuma göre gerekirse biraz sertçe eğitime katılmasını söylerdim.
B) Kendisini ikna etmek için çaba sarf eder ve bu kadar basit bir konuda tartışma yaratmamak adına eğitime gitmesini ve planlanan eğitim saatini tutturabilmemiz için üstüne düşeni yapmasını isterdim.
C) Neden bu eğitime ihtiyacı olduğu konusunda objektif delillerle farkındalık yaratarak, eğitime gitmek için isteklendirir, kariyerine katkısını ortaya koymaya çalışırdım.


YORUM;

Aslında her 3 durumda da çalışanımızı eğitime göndermeyi başardıysak da, amaç eğitime göndermek mi, yoksa eğitimden fayda sağlamasını sağlamak mı karar vermeliyiz. A-B seçeneğinde kişi biz zorladığımız için eğitime katılacak ancak kahve molalarında ki kekler dışında pek bir fayda elde etmeden eğitimi tamamlayacaktır. Hiç kimseyi eğitim saatini tamamlamak adına eğitime göndermemeliyiz. Bu, zaman, para ve çalışan için motivasyon kaybı demektir. Kişisel değişimin temelinde farkındalık yatar. Bu amaçla objektif delillerle “dün” belirlediğiniz gereksinimlerle, kariyeri için “yarın” ihtiyaç duyacağı alanları anlamasını ve “bugün” yapacaklarımız konusunda mutabakatını kazanmalıyız. Eğitim bugün için iyi bir başlangıç olacaktır. Ayrıca eğitim öncesinde kişi istekli dahi olsa neden eğitime gönderildiğini, eğitim sonrasında kendisinden neler beklediğinizi, bunları ne zaman ve nasıl hayata geçirmesi gerektiğini de konuşmalıyız. Eğer eğitim sonrası için bir toplantı zamanı belirler ve bu toplantıda yukarıdaki konularda birlikte adımlar planlayabilirsek ve hatta öğrendiği temel noktaları diğerlerine de aktarmasını sağlayabilirsek kişinin katıldığı eğitimden büyük fayda sağlayarak ayrılacağı açıktır. 

Eren İkiz - Platin Dergisi

Yorum Gönder