Yönetici Rehberi 15

Durum

Yöneticisi olduğunuz şirket, iki yıl önce bir değişim süreci içerisine girdi ve performans değerlendirme ve seviyeleme sistemlerini de kapsayan insan kaynakları programlarını hayata geçirdi.  Ancak geçtiğimiz günlerde bazı çalışanlarınız, ücretlerinin piyasanın altında kaldığını düşündüklerini belirterek önemli bir artış talep ettiler. Sorunu çözmek için aşağıdaki adımların hangisini atarsınız?
 A. Yıl sonu performans görüşmesini kullanarak çalışanlarınızın yüksek prim alabileceği puanlar verirsiniz,
B. Üst yönetim ile temasa geçip gerekiyorsa ilişkilerinizi de kullanarak diğer çalışanlardan daha yüksek bir zam almalarını sağlarsınız,
C. Değişim süreci içerisinde yeni oluşturduğunuz şirket kültürüne uyum zorluğu çeken arkadaşlarınızın kendi kararlarını vermelerini istersiniz,
D. İnsan kaynakları ile temasa geçip benzer firmalarda benzer pozisyonların aldığı ücret seviyeleriyle karşılaştırma yapar ve durumu şirket politikaları ile birlikte çalışanlarınıza açıklarsınız.



Yorum


İşte size liderlik özelliklerinizi kullanabileceğiniz bir durum... A veya B seçeneklerini seçiyorsanız size, etkin liderlik, değişim liderliği ve vizyonerlik eğitimi öneriyoruz. Öncelikle yeni kurulmaya çalışılan sistemleri zorlayıp tekrar eskiye döndürecek yaklaşımlardan uzak durmak seçilecek en doğru davranış tarzı olacaktır. C seçeneği, otoriter ve sert bir yaklaşım tarzı olarak dikkat çekiyor. D seçeneği ise etkin liderlerin izlemesi gereken yolu gösteriyor. İşin içeriği, yetkilendirme, güven, ekip ve ortam yapılan araştırmalarda yüksek maaşın önünde yer almaktadır. Daha da iyi olan bunların hepsinin bir liderin kontrol edebileceği unsurlar olmasıdır.
Eren İkiz - Platin Dergisi

Yorum Gönder