Yönetici Rehberi 12



''Bu Proje Bu Adamla Olmaz''

Durum



Organizasyonunuzu 2015 yılına taşıyacak önemli bir projeyi sizinle aynı seviyedeki bir arkadaşınız üstlendi. Siz de en başarılı çalışanınıza destek amacı ile proje ekibindeki önemli bir görev için verdiniz. Çalışanınız sürekli olarak gelip proje yöneticisinin problemlerinden ve tarzından bahsederek ekliyor; “bu proje bu adamla olmaz”. Nasıl bir tutum sergilerdiniz. 
A) Kendisini dinler ve “sen bizim yönetim toplantılarında ne çektiğimizi anla” diyerek yanıtlardım.
B) Kendisini yorum yapmadan dinleyerek sakinleşmesini sağlar, sırtını sıvazlayarak dayanmasını isterdim.

C) Projede olası problemler karşısında aksiyona geçerek taraflarla görüşür, aksiyon alınmasını sağlamaya çalışırdım.

Yorum

A.’da belirtilen seçenek açık olarak dedikoduya ortam sağlamaktır. Pek çok şirket bu konuda sıkıntı yaşarken maalesef pek çok yöneticimiz de dedikoduya ortam yaratmakta, hatta bunu iletişimi arttırıcı bir araç olarak görmektedir. B.’de belirtilen durum da bundan farklı değildir. Her ne şart altında olursa olsun, şirketin yönetiminde omuz omuza mücadele verdiğim bir iş arkadaşım hakkında, ekibimdeki bir çalışanın veya bir başkasının dedikodu yapmasını engellemem gerekir. Odak noktamızın proje olması önemli bir noktadır. Projede yönetim tarzından da kaynaklanmış olabilecek her türlü sıkıntıya, fark ettiğim anda müdahale ederek şirketin başarısı adına harekete geçmem en doğru davranış olacaktır. Bunu yaparken de proje yöneticisinin işine müdahale ediliyormuş gibi hissetmemesi ve iyi niyetli desteğinizi fark etmesi adına dikkatli davranmak gereklidir.
Eren İkiz - Platin Dergisi

Yorum Gönder