Yönetici Rehberi 9




Çalışan Hassasiyetinin Yüksek Zamanı; Zam Dönemi


 Durum

Yılbaşı zam dönemi yaklaşıyor. Önceki yıllarda % 20’ler seviyesinde yapılan yarıyıl zammı bu yıl yönetimin aldığı bir kararla yapılmadığından, çalışanlarınızın hassasiyeti çok fazla. Özellikle 2 çalışanınız bu konuda sık sık seslerini yükseltiyorlar ve motivasyonları oldukça düşmüş durumda. Sizin tahmin ettiğiniz yıllık zam oranı % 12 civarında ki çalışanları tatmin etmekten çok uzak. Sorunu nasıl çözmeyi planlıyorsunuz?
A. Ekibiniz ile “şirketin kaynağı bu” konulu bir konuşma yaparak.
B. IK bölümü ile konuşup 2 çalışanınıza yüksek zam talep ederek.
C. Genel Müdür ile konuşup tüm bölüme yüksek zam talep ederek.
D. Proaktif davranıp yeni çalışan arayışına girerek.

Yorum

 Enflasyonun düşmesi, çalışanların alışageldikleri zam oranlarının çok altında oranlar ortaya çıkardığından şirketlerde sorun yaratabilmektedir. Adil, dengeli ve şeffaf bir ücret sistematiği kurulması gerekliliği, atılacak ilk doğru adım olacaktır. Bu geçiş döneminde sürekli iletişim, rakamsal olarak çıktıların ve karşılaştırma sonuçlarının paylaşılması çok önemlidir. Dedikoduya mahal vermemek adına açık bir politika izlenmelidir. Siz duyulmayacağını düşünseniz de, bazı kişilere yapılacak farklı zam, diğerleri üzerinde son derece olumsuz etki yapacaktır. Araştırmalar çalışanların ücretlerinden şikayetçi olduklarını, ancak önem sıralamasında ücreti, profesyonellik, iletişim ve kariyerin ardında konumladıklarını göstermektedir. Maslow’a göre tatmin edilen ihtiyaçlar motive edici özelliğini kaybeder. O halde hedef ve performansa odaklı bir sistem üzerinde düşünmeniz faydalı sonuçlar üretecektir.
                                                                                                                                      Eren İkiz - Platin Dergisi
                                                                                                 

Yorum Gönder